Metropole vybrala trasu tramvají od Vinohradské k hlavnímu nádraží.
Tramvaje z pražské Vinohradské třídy pojedou v budoucnu od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu a dále k hlavnímu nádraží a do Bolzanovy.
Metropole vybrala trasu tramvají od Vinohradské k hlavnímu nádraží.
autor. JURIS REAL (Zdroj: ČTK)
Tramvaje z pražské Vinohradské třídy pojedou v budoucnu od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu a dále k hlavnímu nádraží a do Bolzanovy.
Trasu včera schválili pražští zastupitelé. Svým rozhodnutím variantu zařadili do návrhu změny územního plánu nutné pro stavbu trati.
Kdy koleje k nádraží povedou, není ale aktuálně jasné. Praha vyjma této trasy chystá prodloužení trati z Vinohradské na Václavské náměstí.
"Tak, jak je trasa navržena, dává smysl z hlediska tramvajové sítě a nádraží a je to kompromis pro budoucí podobu parku," řekl na jednání zastupitelů náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Institut plánování a rozvoje (IPR) v minulosti připravil několik variant vedení trasy. Nakonec vybral spolu s magistrátem trasu kolem Státní opery, odkud měla původně vést přes magistrálu a přes park ve Vrchlického sadech. Památkářům se to ale nelíbilo a ministerstvo kultury sady označilo za významný promenádní park. Nově tak bylo rozhodnuto, že před budovu nádraží zamíří z Washingtonovy ulice. Právě tuto upravenou variantu včera zastupitelé schválili.
V dnešní diskusi se zastupitel a starosta Běchovic Ondřej Martan (ODS) dotazoval, zda trať splní hlukové limity a jestli tramvaje projedou ostrým obloukem k nádraží po překonání magistrály.
Scheinherr řekl, že byl problém hluku řešen s odborníky a trať splní všechny limity. Stejně tak prý nebude problém ani s projetím oblouku. "V Praze máme i ostřejší," sdělil.
Kdy by mohla být trasa postavena, zatím není jasné. Hlavní město nyní zpracovává změnu územního plánu, neboť území před nádražím je v něm vedeno jako park. Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mj. pražští radní a zastupitelé.
Dopravní podnik (DPP) navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.
Současné vedení hlavního města chce taktéž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu.
Musí to ale kromě stavby samotné trati vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeum. Stavba by měla začít v roce 2022.
Fórum
Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.
Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.
Volejte 777 603 019
Kalkulátor nemovitostí
Spočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru
Poslední Aktuality a články
Závěr NS neobstojí, uvedl ÚS v kauze exekuce majetku babičky.
Výklad Nejvyššího soudu je formalistický, nedostatečný, v hodnotovém rozporu se samotnou koncepcí vyživovací povinnosti a péče o nezaopatřené děti ve smyslu Listiny, uvedl Ústavní soud. Více»
Novela vodního zákona se vrací do druhého čtení.
Poslanci doplní návrhy. Více»
E.ON zlevnil energie s fixací.
Od května sníží ceny plynu i klientům bez závazku. Více»
Vinaři se vyjádří k situaci ve vinicích a vyčíslí škody způsobené mrazy.
ČTK bude dnes od 11:55 hod. živě vysílat tiskovou konferenci Svazu vinařů ČR k aktuální situaci ve vinicích a vyčíslení škod, které napáchaly mrazy. Zúčastní se jí prezident svazu Martin Chlad a zástupci všech vinařských podoblastí. Více»
V Paříži se v noci zřítila křídla mlýna na známém kabaretu Moulin Rouge.
V noci na dnešek se v Paříži zřítila křídla větrného mlýna, symbolu známého kabaretu Moulin Rouge. Informovala o tom agentura AFP s odkazem na prohlášení hasičů. Více»