Provozuje:
Juris Real Estate

Správa železnic odmítla studii spolku o mostu na Výtoni.

Třetí kolej je podle ní potřeba.

Správa železnic odmítla studii spolku o mostu na Výtoni.

autor. JURIS REAL, ČTK

Třetí kolej je podle ní potřeba.

Správa železnic (dále i jako "SŽ") odmítla závěry prezentované studie spolku Nebourat, podle které není potřeba rozšiřovat most na pražské Výtoni o třetí kolej.

ČTK to v tiskové zprávě sdělila mluvčí organizace Nela Eberl Friebová. Studie podle ředitele odboru přípravy staveb SŽ Pavla Paidara např. opomíjí některé výhledově plánované linky nebo nevhodně umisťuje plánovanou zastávku na Výtoni.

SŽ hodlá most nahradit novým, což vyvolalo vlnu kritiky.

Spolek Nebourat, jehož on-line petici dosud podepsalo asi 18.800 občanů, si nechal studii zpracovat týmem pod vedením dopravního experta Jiřího Pospíšila.

Ve středu uvedl, že pro dosažení požadované kapacity v roce 2035 stačí na trati provést technologické úpravy spočívající např. ve zvýšení počtu návěstidel a následně se má provoz na mostu díky výstavbě železničních tunelů pod metropolí snižovat.

Podle Paidara studie spolku chybně interpretuje vstupy do výpočtu kapacity vlaků a také účelově opomíjí některé výhledové linky.

"Rovněž zavádí nepřípustné zjednodušení odpovídající provozu metra, kdy všechny vlaky jedou spořádaně za sebou, což v případě železniční dopravy není možné," uvedl.

Studie počítá také s úpravami plánované stanice Praha Vyšehrad tak, aby pojmula zvýšený provoz. Ani ty podle ředitele nejsou vhodné.

"Navrhovaná stanice Praha Vyšehrad je umístěna zcela nevhodně s ohledem na dopravní obslužnost území a vazby na páteřní linky povrchové MHD," sdělil a dodal, že navrhovaná poloha není přijatelná pro organizátora pražské dopravy Ropid ani Prahu 2.

Paidar zpochybnil i skutečnost, že po stavbě takzvaného Nového spojení II, tedy nových vlakových tunelů pod Prahou, význam mostu na Výtoni klesne. Podle SŽ je podzemní vlakové spojení reálně možné očekávat až v horizontu zhruba 20 let a bude pouze doplňkem k tříkolejnému mostu.

"Do dvou podzemních drah se přesune většina příměstských vlaků, zatímco most budou využívat převážně dálková a rychlá meziregionální doprava, společně se zbývajícími linkami regionálními/městskými," prohlásil Paidar.

SŽ loni představila výsledky mezinárodní architektonické soutěže, ve které uspěl projekt počítající se zachováním pouze spodní části mostu s pilíři a nahrazením historické vrchní nýtované konstrukce novou. Proti tomu se zvedla vlna odporu mezi místními obyvateli, komunálními politiky či památkáři, kteří požadují zachování stávající podoby. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dříve oznámil, že chce o dalším postupu rozhodnout do konce roku. Železniční most na Výtoni byl ve své původní podobě zprovozněn 15. srpna 1872. Na přelomu 19. a 20. století byl nahrazen mostem, který se klene přes Vltavu dosud. SŽ má most ve správě od roku 2008, v roce 2004 byl prohlášen kulturní památkou. Status se SŽ od roku 2010 pokusila dvakrát neúspěšně sejmout.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Poslanci EU schválili odklad platnosti unijního nařízení o odlesňování.

Odpůrci poukazovali hlavně na to, že některé mechanismy, které nařízení zavádí, nejsou dostatečně připravené. Podle některých firem norma také přinášela nové byrokratické povinnosti a mohla by vést ke zvýšení cen. Více»

Soud zamítl žalobu obce Branov kvůli vyhlášení NP Křivoklátsko.

Městský soud v Praze zamítl žalobu středočeské obce Branov v jejím sporu s ministerstvem životního prostředí (MŽP) kvůli chystanému vyhlášení národního parku (NP) Křivoklátsko. Více»

Novým předsedou Rady ERÚ je Jan Šefránek.

Trávníček zůstane členem. Více»

Stanice metra Českomoravská se na rok uzavře 6. ledna.

Stejně tak Pankrác. Více»

Zámek Štiřín se nepodařilo prodat ani napotřetí.

Do dražby se nikdo nepřihlásil. Více»

Všechny články a aktuality »»