Metropole hodlá zachovat železniční most na Výtoni a doplnit mu třetí kolej.
Praha podpořila rekonstrukci železničního mostu na Výtoni ve stávající podobě, zásadní je pro město i vybudování jeho třetí koleje. Odhlasovalo to městské zastupitelstvo.
Metropole hodlá zachovat železniční most na Výtoni a doplnit mu třetí kolej.
autor. JURIS REAL, ČTK
Praha podpořila rekonstrukci železničního mostu na Výtoni ve stávající podobě, zásadní je pro město i vybudování jeho třetí koleje. Odhlasovalo to městské zastupitelstvo.
Správa železnic (dále i jako "SŽ") dříve zveřejnila záměr památkově chráněnou vrchní konstrukci mostu nahradit novou, proti se vzedmula vlna kritiky.
SŽ a ministerstvo dopravy poté k otázce uspořádaly mezinárodní kolokvium, sedm z deseti zúčastněných odborníků ve svých vyjádřeních doporučilo nahrazení konstrukce. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dříve uvedl, že chce o dalším postupu rozhodnout do konce roku.
SŽ dříve na podobu mostu vypsala mezinárodní architektonickou soutěž, jejíž výsledky představila loni. Vítězný projekt počítá s tím, že zůstane zachována pouze spodní část s pilíři a nynější nýtovanou konstrukci nahradí nová. Podle přijatého usnesení Praha souhlasí s nutností doplnění třetí koleje, zároveň však uznává památkovou hodnotu mostu a podporuje co nejrychlejší rekonstrukci "při zachování co nejvíce z charakteru, hmoty a duchu této stavby, která je reprezentována zejména obloukovou nýtovanou konstrukcí přes Vltavu". Usnesení současně konstatuje, že rozhodnutí není na Praze, ale na ministerstvu dopravy a SŽ.
Zastupitelé také doporučili těmto institucím zpracovat porovnání harmonogramu a ceny variant řešení od nezávislé instituce a vyzvali také SŽ k uspořádání odborného semináře pro zastupitele k problematice mostu.
Primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) dodal, že z pohledu města je jasná dopravní otázka a nutnost zvýšit kapacitu mostu. Podle dříve zvažovaných variant by v případě celkové rekonstrukce bylo nutné třetí kolej postavit vedle nynějšího mostu na nové konstrukci.
Na jednání zastupitelů vystoupili zástupci iniciativy Nebourat, jejíž petici za zachování stávající podoby mostu podepsalo 14.680 lidí.
Prostřednictvím jedné z členek iniciativy podpořil otevřeným dopisem zachování mostu prezident Českého národního komitétu ICOMOS Václav Girsa, podle kterého je most prokázaně opravitelný a jeho zachování v současné podobě by mělo být z důvodu jeho hodnoty prioritou. Pro náhradu konstrukce se naopak vyjádřil zástupce iniciativy Výtoň 21 Jiří Grund, který zastupoval místní obyvatele.
"Když na Výtoni projede vlak, tak nastává zemětřesení," uvedl a dodal, že při modernizaci za miliardy korun by se mělo myslet i na místní a postavit most podle moderních standardů.
Fórum
Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.
Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.
Volejte 777 603 019
Kalkulátor nemovitostí
Spočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru
Poslední Aktuality a články
Poslanci EU schválili odklad platnosti unijního nařízení o odlesňování.
Odpůrci poukazovali hlavně na to, že některé mechanismy, které nařízení zavádí, nejsou dostatečně připravené. Podle některých firem norma také přinášela nové byrokratické povinnosti a mohla by vést ke zvýšení cen. Více»
Soud zamítl žalobu obce Branov kvůli vyhlášení NP Křivoklátsko.
Městský soud v Praze zamítl žalobu středočeské obce Branov v jejím sporu s ministerstvem životního prostředí (MŽP) kvůli chystanému vyhlášení národního parku (NP) Křivoklátsko. Více»
Novým předsedou Rady ERÚ je Jan Šefránek.
Trávníček zůstane členem. Více»
Stanice metra Českomoravská se na rok uzavře 6. ledna.
Stejně tak Pankrác. Více»
Zámek Štiřín se nepodařilo prodat ani napotřetí.
Do dražby se nikdo nepřihlásil. Více»