Provozuje:
Juris Real Estate

Vltavu v metropoli mohou brázdit vodní tramvaje.

Další nápad na odlehčení pražské dopravy jsou pravidelné linky lodí, které by spojily Vltavské břehy. Se zavedením vodních tramvají přišel Jan Skalický, kandidát na starostu Prahy 5 za hnutí Pro Prahu a exšéf vodních cest.

Vltavu v metropoli mohou brázdit vodní tramvaje.

autor. JURIS REAL

Další nápad na odlehčení pražské dopravy jsou pravidelné linky lodí, které by spojily Vltavské břehy. Se zavedením vodních tramvají přišel Jan Skalický, kandidát na starostu Prahy 5 za hnutí Pro Prahu a exšéf vodních cest.

Nápad se zamlouvá i Pražskému dopravnímu podniku.

Vodní tramvajové linky by podle autora nápadu mohly ulevit každodenním zácpám, zejména po vltavských březích, a rychle a pohodlně by spojily místa, kde povrchová doprava vázne. „Vodní tramvaje se budou pohybovat v rámci jedné jezové zdrže, aby cestující nemuseli trávit dvacet minut v plavební komoře. Plánovaná podoba moderních vodních tramvají s elektrickým pohonem, které pojmou zhruba 30 osob a budou uzpůsobeny pro přepravu kočárků, invalidních vozíků a kol, brázdí řeky například v Marseille, Krakově, Ženevě či Istanbulu,“ říká Jan Skalický. V koncepci vodních tramvají se počítá s dobudováním potřebné infrastruktury přístavišť, kde bude možno zakotvit, natankovat nebo odevzdat odpad. Přístaviště a další vodní infrastruktura je podle Skalického financovatelná ze státního rozpočtu a z fondů EU. „Máme vytipováno 23 nových přístavišť, která budou navazovat na cyklostezky a další volnočasové aktivity. Vodu chceme využít zejména při přepravě obyvatel, vodní tramvaje zavedeme například pomocí systému vodní obslužnosti ze Smíchova do Podolí,“ dovysvětlil kandidát na starostu Prahy 5. Ředitel Dopravního podniku hl. m. Praha (DPP) Jaroslav Ďuriš řekl, že se mu návrh vodních tramvají i jejich podoba líbí. „Dovedu si představit zapojení vodní dopravy do systému pražské MHD v širším měřítku než doteď. Nicméně celkové koncepční řešení musí projít schvalovacím procesem města,“ reagoval na dotaz Práva Ďuriš.

Vodní tramvaj se přitom v Praze objevila již před šesti lety při rekonstrukci Vyšehradského tunelu. Dočasná náhradní vodní tramvaj mezi Podolskou vodárnou a Výtoní tak pomohla vyřešit jinak neřešitelnou dopravní situaci v oblasti tunelu. Návrhy na pravidelné vodní linky se v minulosti už Pražská paroplavební společnost (PPS) zabývala několikrát. „Kvůli plavebním komorám by bylo možné vést tuto dopravu jen z Prahy 2 a 5 na jih, řekněme od Palackého náměstí do Modřan, až tam je v tomto směru plavební komora. A na sever směrem do Holešovic. Nicméně nikdy se skutečně zařízení podobného systému nezrealizovalo. Zatím tyto úvahy narážejí i kvůli tomu, že chybí návaznost další dopravy na tyto linky,“ vysvětlil předseda představenstva PPS Jan Hamza s tím, že však není seznámen s konkrétním projektem bývalého šéfa Ředitelství vodních cest. Zatím má PPS dvě pravidelné vodní linky, a to na Slapy, která funguje už od roku 1865, a oblíbená linka vozící cestující po řece do Zoo Praha. „Tato linka existuje už šedesát let. A nyní uvažujeme o jejím posílení v období Vánoc, abychom zatraktivnili tento ekologický způsob dopravy. Další rozšiřování pravidelné vodní dopravy je skutečně zatím jen ve fázi úvah,“ zdůraznil Hamza.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Luxusní byt slavného návrháře se prodal za 253 mil. korun.

Pařížský byt zesnulého módního návrháře Karla Lagerfelda se prodal za deset milionů eur (253 milionů korun). Více»

Na památkách po celé České republice začíná hlavní turistická sezona.

Na státních památkách dnes začíná hlavní turistická sezona. Tradiční termín otevření památek se letos z 1. dubna posunul kvůli Velikonocům. Více»

Investor, který vstoupí do Vít. sléváren, by měl být znám za několik týdnů.

Jméno investora, který by měl do ostravské společnosti Vítkovické slévárny vstoupit jako její nový vlastník, by mělo být známo do několika týdnů. ČTK a MF Dnes to řekl insolvenční správce Jan Mašek ze společnosti AZAM - insolvence. Více»

Společnost PlaneStation musí vyklidit vojenské letiště Líně.

Krajský soud v Plzni rozhodl, že firma PlaneStation musí do dvou měsíců od obdržení rozsudku vyklidit záložní vojenské letiště Líně. Nájemce, který letiště od roku 2000 provozuje, včera uvedl, že se ještě dovolá k Nejvyššímu soudu. Více»

Útlum uhelných elektráren dodávky neohrozí.

Výrazně však zdraží energie. Více»

Všechny články a aktuality »»