Provozuje:
Juris Real Estate

Stát má vizi nového dálničního středočeského okruhu.

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než 400 kilometrů. Nové dálnice by tvořily okruh středních Čech a měly by ulevit přetíženým cestám v okolí Prahy.

Stát má vizi nového dálničního středočeského okruhu.

autor. JURIS REAL (Zdroj: ČTK)

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než 400 kilometrů. Nové dálnice by tvořily okruh středních Čech a měly by ulevit přetíženým cestám v okolí Prahy.

Stavby by mohly začít po roce 2030. Koncepci novinářům představil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Stávající plán dálniční sítě počítá se zhruba 2 110 kilometry, dostavěno z něj není stále kolem 800 kilometrů.

Nový dálniční okruh by měl mít celkovou délku 442 kilometrů, přičemž 396 kilometrů by mělo být zcela nových, dalších 46 kilometrů okruhu by měly tvořit trasy ze stávající dálniční sítě.

Nové čtyřproudové dálnice by tak propojily například Plzeň s Táborem a Humpolcem, dále by okruh pokračoval např. k Poděbradům, Mělníku či Řevničovu až zpátky k Plzni.

Zadání podrobné studie k novým dálnicím připravuje Ředitelství silnic a dálnic, hotová by měla být do konce příštího roku. Po jejím vyhodnocení by ministerstvo mělo pokračovat v dalších krocích.

Příprava staveb by mohla začít v následujících deseti letech, se stavbou pak stát počítá po roce 2030 až do roku 2050.

Ministerstvo podle Kremlíka začalo koncepci připravovat kvůli předpokladům dalšího vývoje v dopravě. Do studie proto zahrnulo představy o demografickém vývoji v zemi a přírůstku obyvatel zejména v oblasti Prahy a středních Čech, dále technologický rozvoj v dopravě či nové úlohy energetiky v dopravě.

Podle studie by v dalších desetiletích vývoj v dopravě mohl vést k přetížení spojení do Prahy, a to zejména tranzitní dopravou. Současná dálniční síť, jejíž podstatná část vznikla už v 60. letech, totiž vede veškeré dálniční tahy pouze do hlavního města.

Na Moravě je naopak podle studie aktuálně plánovaná dálniční síť dostačující. Nové dálnice by doplňovaly ty současné, nenahrazovaly by je.

Kolik by nové dálnice stály, zatím není zcela jasné, s novými tahy však počítá i Národní investiční plán, který pro ně vyčlenil 290 miliard korun. Ministerstvo proto hledá nové zdroje financování staveb, mj. i z privátních zdrojů.

Aktuálně se v ČR nachází kolem 1 306 kilometrů dálnic. Stávající plán počítá s dalšími zhruba 800 kilometry. Podle ministra by do pěti let měly být zahájeny všechny podstatné části těchto zbývajících projektů.

Stavby by podle Kremlíka měly v budoucnu rozhýbat legislativní změny, které by měly podstatně zkrátit přípravu dálnic. Nyní trvá až 13 let.

Vloni bylo v České republice zprovozněno 34 kilometrů nových dálnic. Letos stát plánuje otevřít 21 nových kilometrů.

Česko výrazně zaostává ve výstavbě dálnic i za svými partnery z V4 Polskem či Maďarskem, jejichž tempo výstavby v posledních 20 letech je téměř pětkrát rychlejší.

Maďarsko má v současnosti kolem 1 900 kilometrů, Polsko zhruba 1 700 kilometrů dálnic a dalších 2 500 kilometrů rychlostních silnic.

Ze států V4 zaostává pouze Slovensko s přibližně 484 kilometry dálnic.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Poslanecká sněmovna potvrdila zákon zrychlující přípravu stavby dálnic.

Sněmovna stvrdila svoji verzi vládní novely tzv. liniového zákona, která má urychlit přípravu výstavby dálnic a další infrastruktury. Více»

CZGBC požaduje legislativní změny, které podpoří šetrné budovy.

Vláda by měla přijmout legislativní změny, které podpoří výstavbu energeticky šetrných budov. Tato výstavba se stane motorem opětovného nastartování ekonomiky ze současné krize. Více»

Vhodné podmínky k uložení jaderného odpadu existuje na polovině území Německa.

Geologicky vhodné podmínky pro trvalé uložení jaderného odpadu jsou v Německu na 54 procentech území včetně rozsáhlých oblastí u hranic s Českou republikou. Více»

Včera začala rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze.

Pražská Technická správa komunikací (TSK) začala s rekonstrukcí Barrandovského mostu, která potrvá do roku 2025. Její první část se bude odehrávat pod mostem, potrvá více než rok a bude znamenat zúžení Modřanské ulice do jednoho pruhu. Více»

Stavební spoření má letos výtečně našlápnuto.

A to krizi navzdory. Více»

Všechny články a aktuality »»