Provozuje:
Juris Real Estate

Prodloužení trasy metra na letiště by stálo 26, 8 miliardy korun.

Vybudování trasy by i s přípravnými pracemi zabralo 11 let. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro dopravní podnik (DPP) a magistrát. Analýza je podkladem pro budoucí rozhodnutí vedení města, zda začít stavět.

Prodloužení trasy metra na letiště by stálo 26, 8 miliardy korun.

autor. JURIS REAL

Vybudování trasy by i s přípravnými pracemi zabralo 11 let. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro dopravní podnik (DPP) a magistrát. Analýza je podkladem pro budoucí rozhodnutí vedení města, zda začít stavět.

Součástí dokumentu je i možnost větvení trasy z Motola na Zličín. Praha naposledy zprovoznila zhruba před třemi lety úsek trasy A z Dejvic do Motola.

Úsek na letiště by měl podle studie pět nových stanic, měřil by 6,86 kilometru a z Můstku na letiště by cesta trvala 25 minut. Trasa by zahrnovala nové stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle, Staré Letiště a Letiště Václava Havla. Největší vzdálenost by byla mezi Bílou Horou a Dědinou, a to 2,16 kilometru. Naopak nejkratší vzdálenost 0,88 kilometru by byla mezi Dědinou a Dlouhou Mílí.

Stanice Letiště Václava Havla je navrhována jako ražená v hloubce 21 metrů. Měla by mít tzv. ostrovní nástupiště, tedy do vlaků by se nastupovalo z peronu mezi kolejemi, stejně jako u většiny pražských stanic. Stanice Staré Letiště by měla obsloužit nejen původní letiště, ale v případě výstavby celou lokalitu. Na Dlouhé Míli je stanice navrhována tak, aby mohla fungovat společně s plánovanou železniční stanicí. "Hlavní význam této stanice spočívá obecně v možnosti vytvoření kvalitního dopravního terminálu," píše se v dokumentu. Končit by tu mohly dálkové nebo příměstské autobusy. Stanice by byla v hloubce přes 33 metrů. Součástí by bylo záchytné parkoviště P+R, o kterém bylo uvažováno v plánech již před více než deseti lety.

Stanice Dědina by byla severozápadně od křižovatky ulic Drnovská a Vlastina a její východ by směřoval přímo do sídliště Dědina. Její podobu bude ale nutné ještě detailně rozpracovat, stejně jako v případě stanic Letiště Václava Havla a Dlouhá Míle, uvádí materiál. Pod Ruzyní by měla kvůli stabilitě zástavby na povrchu trasa vést hlouběji něž ve zbylých dalších úsecích. To ovlivní i stanici Bílá Hora, která by byla v hloubce 44,4 metru. Měla mít střed mezi křižovatkami ulic Karlovarské a K Motolu a Karlovarské s Thurnovou. Mezi stanicemi Nemocnice Motol a Bílá Hora by byla trasa vybudována tak, aby umožnila případnou výstavbu trasy do Řep a dále na Zličín, kde by se spojila s trasou B. Z doby výstavby by 6,5 roku měla zabrat příprava stavby, tedy získání všech potřebných dokumentů. Samotná výstavba zabere podle analýzy 4,5 roku. Prodloužení by si nevyžádalo principiální změnu územního plánu týkající se dopravy a neodporovalo by ani zásadám územního rozvoje. O prodloužení metra k letišti v Ruzyni již město v minulosti uvažovalo. Původně měla trasa z Dejvické vést k letišti. Nakonec se město rozhodlo stočit ji do Motola k nemocnici a tady ji ukončit. Stavba byla zprovozněna před necelými třemi roky a vyšla na asi 20 miliard korun.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

NHL plánuje stěhování klubu Arizona Coyotes do Salt Lake City

Rada guvernérů NHL jednohlasně schválila prodej klubu Arizona Coyotes a jeho přesun do Salt Lake City. Více»

Zájemci mají možnost navštívit stanice metra B Florenc.

U příležitosti oslav padesáti let metra v Praze nabízí dopravní podnik unikátní možnost navštívit zázemí ve stanici Florenc. Více»

V Rokycanech existují ekologické veřejné toalety.

Nevyužívají elektřinu, ani chemii. Více»

Soud zahájil insolvenci s firmou Kovosvit MAS Machine Tools.

Českobudějovický krajský soud zahájil insolvenční řízení se strojírenskou firmou Kovosvit MAS Machine Tools. Věřitel požaduje po společnosti zaplacení dlužné částky více než 20 milionů korun. Více»

Mrazivá noc snížila naději na letošní dobrou úrodu ovoce.

Čekají se další mrazy. Více»

Všechny články a aktuality »»