Provozuje:
Juris Real Estate

Nové trasa metra D z náměstí Míru do Písnice bude stát 50 miliard.

Finanční náklady na stavbu metra D z náměstí Míru do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. Metropole rovněž znovu zvažuje, že půjde o provoz bez řidiče.

Nové trasa metra D z náměstí Míru do Písnice bude stát 50 miliard.

autor. JURIS REAL

Finanční náklady na stavbu metra D z náměstí Míru do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. Metropole rovněž znovu zvažuje, že půjde o provoz bez řidiče.

Bude to sice o dvě miliardy korun dražší, jeho provoz ale bude v důsledku levnější.

Stavět se začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let, uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Od plánu zavést dražší plně automatické soupravy vedení města před časem ale ustoupilo. Rada města schválila takzvaný kompatibilní systém, v rámci kterého by po nové lince metra jezdily běžné soupravy. „To chceme nyní změnit, a podle toho připravujeme dokumenty pro vedení hlavního města i dopravního podniku,“ řekl na finančním výboru zastupitelstva David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která trasu připravuje. Dopravní podnik letos zadal vypracování studie, která možnost zavedení metra bez řidiče soupravy rozpracuje. Roční provozní náklady na automatický provoz jsou 558 milionů, běžné metro by ročně stálo 618 milionů, zaznělo na výboru. Pražský dopravní podnik podle informací, které zazněly minulý týden na zastupitelském výboru pro dopravu, pokračuje ve výkupu pozemků, které jsou pro stavbu nezbytné. Prostřednictvím firmy Inženýring dopravních staveb (IDS) oslovil majitele většiny z 870 pozemků.

Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola. Trojkoalice, která v Praze tvoří koalici s ANO a ČSSD, bude podle zastupitelky Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) žádat architektonické soutěže na podobu nových deseti stanic metra D. „Město by nemělo opakovat chybu, která se stala u prodlouženého metra A,“ uvedla Kolínská na výboru. Krása na to reagoval prohlášením, že taková cesta „není příliš šťastná“. Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

CREDITAS zdvojnásobila portfolio nájemních bytů.

Společnost CREDITAS Real Estate z investiční skupiny CREDITAS posiluje svou pozici na trhu institucionálního nájemního bydlení. Více»

UniCredit Bank snižuje úrokovou sazbu.

Ta začíná na 4,89 pct. Více»

ČKD Blansko Holding je v insolvenci.

Dluží přes 300 milionů korun. Více»

Věřitelé Tamehu Czech přihlásili u insol. soudu pohledávky za 8,27 mld. Kč.

Celkem 181 věřitelů společnosti Tameh Czech přihlásilo u soudu pohledávky dohromady za 8,27 miliardy korun. Více»

Koalice se zatím neshodla na výši parkovného v zónách.

Pražská koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), Piráti a STAN se dosud neshodla na tom, kolik by mělo stát stání v parkovacích zónách po zvedení chystané změny pravidel. Více»

Všechny články a aktuality »»