Provozuje:
Juris Real Estate

MČ Praha 6 chce plně zahloubenou variantu železnice na letiště.

Vedení Prahy 6 bude žádat, aby trať z Masarykova nádraží na letiště vedla v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Nedávné rozhodnutí rady potvrdili zastupitelé.

MČ Praha 6 chce plně zahloubenou variantu železnice na letiště.

autor. JURIS REAL

Vedení Prahy 6 bude žádat, aby trať z Masarykova nádraží na letiště vedla v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Nedávné rozhodnutí rady potvrdili zastupitelé.

Původní projekt s plně zahloubenou variantou nepočítá. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by taková stavba byla o 3,3 miliardy dražší.

Aktuálně se předpokládané náklady pohybují mezi 18 a 22 miliardami korun. Vyjádření správy železnic ČTK zjišťuje.

"S ohledem na historii projektu, na znalost místních poměrů a stav přípravy považujeme za nejvhodnější plně podpovrchovou variantu," uvedla místostarostka Petra Kolínská (SZ). Zastupitelé zároveň žádají, aby SŽDC začala prioritně stavět úsek mezi Veleslavínem, letištěm a Kladnem. "Navíc chceme architektonickou soutěž na vzhled zastávek a pracovní skupinu Prahy a Středočeského kraje, která by řešila systém záchytných parkovišť," doplnila.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nedávno uvedl, že přes Dejvice by mohla vést částečně zahloubená trať.

Aktuální projekt počítá se zahloubením v úseku přes Stromovku. Pod povrchem by měly být i stanice Dejvice a Veleslavín. "SŽDC v současné době nepreferuje plně podpovrchové vedení trati, zejména z důvodu nízké ekonomické efektivity," uvedl nedávno na dotaz ČTK mluvčí společnosti Jakub Ptačinský. "Podpovrchová varianta v porovnání s variantou částečně povrchovou nepředstavuje termínový posun pro zahájení stavby, a to ani negativní ani pozitivní," doplnil. SŽDC prý dokončuje studii proveditelnosti, kterou bude následně schvalovat ministerstvo dopravy. Podle dřívějších informací by se tak mělo stát na podzim. Stavba by měla být hotová do konce roku 2023, kdy se uzavírá program Doprava 2. O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Nová není ani varianta spojení přes Dejvice a Veleslavín, ministerstvo dopravy ji preferuje už déle než rok, přestože studie proveditelnosti zohledňovala i jiná řešení. Mimo jiné i možnost vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnici mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje končily nikoliv na Masarykové nádraží, ale na významnějším hlavním nádraží.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Metropole by stála o budovu ruské školy.

V rozhlehlé budově na Krupkově náměstí v Bubenči se tři roky neučí. Sídlila v ní střední škola při ruském velvyslanectví. Více»

MČ Praha 1 zrenovuje domy.

Rovněž v letošním roce bude několik památek na území Prahy 1 opraveno i díky příspěvku z Programu regenerace městský památkových rezervací a městských památkových zón ministerstva kultury, který získá městská část. Více»

Teplárny opět obnovují plné vytápění.

Reagují na ochlazení. Více»

Zřítila se fasáda historické budovy kodaňské burzy.

Hlavní fasáda historické budovy kodaňské burzy, kterou v úterý zachvátil požár, se zřítila, uvedl mluvčí dánských hasičů. Více»

Soutěž o využití areálu na Strahově se nachází ve 2. kole.

Fotbalová asociace České republiky jedná jen se Spartou. Více»

Všechny články a aktuality »»