Provozuje:
Juris Real Estate

Libeňský most v metropoli snad nebude přestavěn, jen opraven.

Pražský Libeňský most by nemusel při rekonstrukci být částečně zbourán a měnit svou podobu. Město chystá analýzu navrženého způsobu oprav. ČTK to na jednání zastupitelstva řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Libeňský most v metropoli snad nebude přestavěn, jen opraven.

autor. JURIS REAL

Pražský Libeňský most by nemusel při rekonstrukci být částečně zbourán a měnit svou podobu. Město chystá analýzu navrženého způsobu oprav. ČTK to na jednání zastupitelstva řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Roky plánovaná oprava mostu za téměř dvě miliardy korun, začne v dubnu příštího roku. Práce potrvají zhruba dva roky.

Proti plánovanému rozšíření mostu protestovali architekti i Praha 7.

Most je v havarijním stavu a je na něm omezen provoz.

"Nechávám si v současné době zpracovat expertní analýzu. Co se týče finální podoby pláště mostu, tady může být připravena změna, ta není definitivní," řekl Dolínek.

Samotná rekonstrukce se podle jeho slov ale určitě uskuteční, otázkou prý je, v jaké podobě a zda bude nutné měnit podobu mostu. "Za pět let, co se oprava připravuje, se mnoho změnilo," dodal.

Opravu mostu chystá město řadu let. V roce 2006 vydaly úřady územní rozhodnutí, o tři roky později pak stavební povolení. Libeňský most je složen z několika částí. Příprava komplikovaného projektu trvala deset let.

V minulosti se navíc mluvilo o prohlášení mostu za národní památku. Ze záměru ale nakonec sešlo. Teprve loni město vypsalo soutěž na zhotovitele.

Smlouvu se stavebníky by měla technická správa komunikací (TSK), která má opravu mostu na starosti, předběžně letos v listopadu.

Proti původnímu plánu rekonstrukce mostu od architekta Pavla Janáka se postavila například Česká komora architektů nebo radnice Prahy 7, její zástupci uvedli, že lze spíš než o opravě mluvit o demolici mostu.

Radnice nesouhlasí s rozšířením o pět na 26 metrů.

Podle loňské zprávy TSK je Libeňský most v nejhorším stavu ze všech pražských mostů. Od roku 1928, kdy byl uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce.

Kvůli velmi špatnému stavu byl v roce 2009 zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny.

Navíc tu byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.

Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

CREDITAS zdvojnásobila portfolio nájemních bytů.

Společnost CREDITAS Real Estate z investiční skupiny CREDITAS posiluje svou pozici na trhu institucionálního nájemního bydlení. Více»

UniCredit Bank snižuje úrokovou sazbu.

Ta začíná na 4,89 pct. Více»

ČKD Blansko Holding je v insolvenci.

Dluží přes 300 milionů korun. Více»

Věřitelé Tamehu Czech přihlásili u insol. soudu pohledávky za 8,27 mld. Kč.

Celkem 181 věřitelů společnosti Tameh Czech přihlásilo u soudu pohledávky dohromady za 8,27 miliardy korun. Více»

Koalice se zatím neshodla na výši parkovného v zónách.

Pražská koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), Piráti a STAN se dosud neshodla na tom, kolik by mělo stát stání v parkovacích zónách po zvedení chystané změny pravidel. Více»

Všechny články a aktuality »»