Provozuje:
Juris Real Estate

Jak zvýšíme pravděpodobnost prodeje u bytu, chaty, chalupy či rodinného domu?

Nestačí jen, že rodinný dům, byt nebo chalupa jsou dobře udržované a nacházejí se v dobrém stavu. Nestačí ani to, že jsou v dobré lokalitě.

Jak zvýšíme pravděpodobnost prodeje u bytu, chaty, chalupy či rodinného domu?

autor. JURIS REAL

Nestačí jen, že rodinný dům, byt nebo chalupa jsou dobře udržované a nacházejí se v dobrém stavu. Nestačí ani to, že jsou v dobré lokalitě.

O tom, zda se vám je podaří prodat - případně pronajmout - rozhoduje i spousta dalších faktorů.

A věděli jste např., že pokud se během čtyř až šesti týdnů neozve jediný kupec, je kupní cena zřejmě příliš vysoká?

1. Stanovte reálnou cenu!

V první řadě je potřeba správně nastavit prodejní cenu nemovitosti.

Zde se většina prodávajících dopouští chyby v podobě nereálného očekávání.

Kupní cenu nemovitosti de facto nikdy neurčuje prodávající, ale vždy kupující.

V nastavení ceny může pomoci realitní makléř, který v nemovitosti vidí reálný potenciál pro kupujícího, nezkreslený žádnými emocemi.

Dobré je, nechat si udělat odhad ceny od více realitních makléřů (pozn. Pozor, ale v rámci jedné realitní kanceláře).

2. Vsaďte na perfektní prezentaci v inzerci!

Většina lidí (mnohdy i bohužel realitních makléřů) se dopouští chyby, že nemovitost vyfotí tak, jak v něm dosavadní majitelé - vlastníci žijí, a fotografie umístí na internet.

Na fotografiích by přitom měl být max. základní nábytek, uklizený, hezky ozdobený (třeba drobnou květinou) stůl, uklizená kuchyň, toaleta, koupelna.

V případě fotografií zahrady opět nesmí být vidět harampádí, láká naopak posekaný trávník, upravené záhony, stromy, keře.

Fotografie by měly v potencionálním kupci vyvolat dojem „Co si pověsím na tu zeď? Ten pokoj je opravdu velký.

Na záhonu budu pěstovat jahody..." Pokud jsou na fotografiích osobní věci prodávajících, dětský nábytek, hračky, obrázky prarodičů na stěně a podobně, vyvolává to v potencionálních zájemcích spíše negativní emoce.

Můžete také využít služeb tzv. homestagingu a nechat si dům a byt upravit a nafotografovat právě kvůli nabídce v inzerátech.

Stojí to dle velikosti zhruba od pěti tisíc korun výše, ale může se to vyplatit.

3. Neinzerujte pomocí více realitních kanceláří!

Jakmile nabízí nemovitost více realitních kanceláří, vzbuzuje nabídka nedůvěru mezi zájemci.

Často se ještě objevují rozdíly v kupní ceně, liší se udávané dispozice, metráž a podobně, což dále zvyšuje nedůvěru.

Proto je zásadní, aby prodávanou nemovitost nabízela jen jedna realitní kancelář, případně pouze sám prodávající.

4. Nic o nemovitosti nezatajujte!

Mnoho prodávajících neseznámí zájemce se všemi relevantními informacemi o prodávané nemovitosti a v momentě, kdy kupující takovou informaci zjistí, zpravidla z prodeje sejde.

Tyto situace komplikují možný prodej a mohou vyústit až v právní spory.

Je jasné, že není potřeba do inzerátu uvádět negativa o bytě, ale na prohlídce už je netajte.

Každé negativum se dá vyvážit odpovídajícím snížením ceny a proto nemusí být překážkou zcizení nemovitosti.

5. Buďte připraveni na to, že možná budete muset snížit cenu!

Řada lidí inzeruje nemovitost třeba rok, aniž by upravila její cenu.

Zákon realitního trhu, ale hovoří jasně. Jakmile se během čtyř až šesti týdnů neozve vážný zájemce, je cena nastavená špatně.

Neváhejte a snižte ji!

Můžete ji upravit podle reakcí zájemců nebo realitních makléřů, kteří se na ni přišli podívat.

Jestliže se za 6 týdnů na inzerci neozval vůbec nikdo, nebojte se snížit cenu třeba o 10 procent.

Častou chybou je totiž i to, že cena nemovitosti se snižuje jen po desetitisících a celý proces tak trvá podezřele dlouho.

Pokud by se náhodou stalo, že cenu nastavíte níže, než je prodejní cena, měli byste mít několik zájemců, kteří se budou navzájem přehazovat.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Luxusní byt slavného návrháře se prodal za 253 mil. korun.

Pařížský byt zesnulého módního návrháře Karla Lagerfelda se prodal za deset milionů eur (253 milionů korun). Více»

Na památkách po celé České republice začíná hlavní turistická sezona.

Na státních památkách dnes začíná hlavní turistická sezona. Tradiční termín otevření památek se letos z 1. dubna posunul kvůli Velikonocům. Více»

Investor, který vstoupí do Vít. sléváren, by měl být znám za několik týdnů.

Jméno investora, který by měl do ostravské společnosti Vítkovické slévárny vstoupit jako její nový vlastník, by mělo být známo do několika týdnů. ČTK a MF Dnes to řekl insolvenční správce Jan Mašek ze společnosti AZAM - insolvence. Více»

Společnost PlaneStation musí vyklidit vojenské letiště Líně.

Krajský soud v Plzni rozhodl, že firma PlaneStation musí do dvou měsíců od obdržení rozsudku vyklidit záložní vojenské letiště Líně. Nájemce, který letiště od roku 2000 provozuje, včera uvedl, že se ještě dovolá k Nejvyššímu soudu. Více»

Útlum uhelných elektráren dodávky neohrozí.

Výrazně však zdraží energie. Více»

Všechny články a aktuality »»