Provozuje:
Juris Real Estate

Experti z ČVUT zkoumají stav pražského Hlávkova mostu.

Odborníci z Kloknerova ústavu ČVUT osadili na pražský Hlávkův most čidla zaznamenávající jeho pohyb, odebírají vzorky betonu a provádějí akustická měření.

Experti z ČVUT zkoumají stav pražského Hlávkova mostu.

autor. JURIS REAL

Odborníci z Kloknerova ústavu ČVUT osadili na pražský Hlávkův most čidla zaznamenávající jeho pohyb, odebírají vzorky betonu a provádějí akustická měření.

Novinářům to sdělil ředitel ústavu Jiří Kolísko. Most je dlouhodobě ve špatném stavu a kompletní prohlídka má pomoci k výběru způsobu opravy. Průzkum potrvá do poloviny příštího roku.

V loňském roce byl stejně prozkoumán Libeňský most a Technická správa komunikací (TSK) chystá prohlídku Palackého mostu. Metropole má s mosty dlouhodobě problémy.

Hlavním problémem Hlávkova mostu je, že do něj zatéká a následně odpadávají kusy betonu, řekl Kolísko.

"Bude zde série měření, dlouhodobých měření, zatěžovacích zkoušek, dynamických i statických, a prohlídek. Chceme tu provádět i takzvané referenční plochy, to znamená, že ve spolupráci s dodavateli materiálů budeme na některých částech mostu nanášet správkové materiály a nátěry a budeme kontrolovat jejich účinnost," dodal.

Odborníci nyní pracují pod oblouky mezi ostrovem Štvanice a Prahou 7. Provádějí odběr vzorků pro chemické analýzy a rovněž tzv. akustické trasování povrchů, při kterém hledají dutiny v konstrukci. Dlouhodobě měří pohyb mostu v kloubech na pilířích a teplotu v konstrukci mostu. Od příštího týdne by měli pracovat na obloucích směrem k Praze 1. Zkoumat se budou rovněž části, které jsou pod vodou, kdy ústav provede například hloubkové vrty do podloží. "Současně tady byl prováděn potápěčský průzkum, takže to budeme souběžně vyhodnocovat. Budeme se ale zajímat i o podloží a jádra pilířů," řekl Kolísko.

Kdy oprava mostu začne a jak bude provedena, zatím není jasné. Variant je několik od razantní, kdy by byla postavena nová prostřední mostovka a byl opraven zbytek mostu. Další ze škály možností je kompletní rekonstrukce. Doprava na mostě bude zachována a omezena bude pouze při vrtání sond nebo při zkouškách statiky. Celá magistrála ale uzavřena nebude. Práce se budou konat vždy v noci, nebo o víkendech.

Původní konstrukce Hlávkova mostu je z roku 1914 a v 60. letech k ní byla přistavěna nová. Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Praha aktuálně řeší také opravu Libeňského mostu, který byl letos na začátku roku uzavřen pro provoz aut a MHD a musel být podložen. Ve špatném stavu se také nachází Palackého most a Praha plánuje rekonstrukci Barrandovského mostu.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Metropole se hodlá podnikem k metru D zabývat znovu od počátku.

Nové vedení Prahy se nebrání spolupráci s privátním sektorem při rozvoji okolí stanic plánované linky metra D, na projekt předchozí rady o spolupráci se společností Penta nicméně navazovat nehodlá. Více»

Stát vydává podle Nejvyššího kontrolního úřadu na bydlení miliardy.

Jejich využití ale přitom nesleduje. Více»

Nejdelším tunelem v tuzemsku již jezdí vlaky s pasažéry oběma tubusy.

Vlaky s cestujícími začaly jezdit i severním tubusem nejdelšího tunelu v České republice u Ejpovic u Plzně. Více»

Lichtenštejnové zaslali českému státu předžalobní upomínky.

Právní zástupci Nadace knížete z Lichtenštejna začali rozesílat českým státním institucím a státním podnikům předžalobní výzvy požadující vydání imobilií, které stát podle knížecí rodiny ilegálně zabavil na základě Benešových dekretů po roce 1945. Více»

Díky sporu o výkup pozemku nemůže zatím ŘSD dostavět D3 u Ševětína.

Ředitelství silnic a dálnic nemůže dokončit úsek dálnice D3 Ševětín - Borek. Vlastník jednoho pozemku se poslední den lhůty odvolal proti rozhodnutí o vyvlastnění. Více»

Všechny články a aktuality »»