Provozuje:
Juris Real Estate

DP dokončil geologický průzkum stavby trasy metra D za 1,8 mld. Kč.

Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil geologický průzkum stavby trasy metra D, který vyšel na zhruba 1,82 miliardy Kč. Nyní čeká na hlavní stavební povolení ke stavbě úseku z Pankráce na Olbrachtovu.

DP dokončil geologický průzkum stavby trasy metra D za 1,8 mld. Kč.

autor. JURIS REAL, ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil geologický průzkum stavby trasy metra D, který vyšel na zhruba 1,82 miliardy Kč. Nyní čeká na hlavní stavební povolení ke stavbě úseku z Pankráce na Olbrachtovu.

Stavět by se mohlo začít letos na jaře. O financování výstavby jedná město s Evropskou investiční bankou (EIB).

Žurnalistům to sdělili primátorovi náměstci Adam Scheinherr (Praha Sobě) a Pavel Vyhnánek (Praha Sobě) a generální ředitel DPP Petr Witowski. Trasa metra je z Olbrachtovy plánována do Písnice.

"Ukončili jsme jednu jednu etapu, na kterou brzy navážeme. Máme pro ni veškerá data, máme zhotovitele a také první menší stavební povolení. Čekáme na povolení hlavní stavby, které je na ministerstvu dopravy, a čekáme na rozhodnutí," řekl Scheinherr. Průzkum dělal podnik na čtyřech místech. Na dvou skončil v srpnu 2020 a na zbylých dvou nyní. "Konal se proto, aby v průběhu hlavní stavby nedocházelo k žádným překvapením a případně bylo možné upravit projekty, k čemuž nakonec nedošlo. Projekty už počítaly s geologickou složitostí," sdělil Witowski.

Nyní je na Pankráci vyhloubena část, která bude sloužit jako přestup mezi linkami C a D. Využity budou i další stavby vzniklé při průzkumu. Původně měl stát 1,6 miliardy, ale nakonec byl dražší.

"Nebylo to tím, že by se rozpočet překročil, ale spolu s Báňským úřadem jsme dospěli k rozhodnutí, že některé práce se udělají předstihově," uvedl Witowski.

Konkrétní datum zahájení stavby trasy směrem na Olbrachtovu zatím není jasné. Stále není pravomocné hlavní stavební povolení. Ministerstvo dopravy řeší připomínky některých obyvatel.

"Doufáme, že budou v nejbližších dnech či týdnech vypořádány tak, aby nám stavební úřad mohl povolení zpravomocnit. Z jara bychom chtěli už kopnout," prohlásil Witowski.

O financování stavby město jedná s EIB. "Počítáme s tím, že ještě v tomto pololetí budeme mít schválen úvěr na polovinu této částky. Druhou polovinu budeme financovat z vlastních prostředků," oznámil Vyhnánek.

Současně konstatoval, že bude apelovat na novou vládu, aby se stavbou pomohla.

"Metro je investice, kterou všude na světě financuje město ve spolupráci se státem, což se v případě metra D bohužel neděje. Jedná se o investici celostátního významu," uzavřel.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Metropole by stála o budovu ruské školy.

V rozhlehlé budově na Krupkově náměstí v Bubenči se tři roky neučí. Sídlila v ní střední škola při ruském velvyslanectví. Více»

MČ Praha 1 zrenovuje domy.

Rovněž v letošním roce bude několik památek na území Prahy 1 opraveno i díky příspěvku z Programu regenerace městský památkových rezervací a městských památkových zón ministerstva kultury, který získá městská část. Více»

Teplárny opět obnovují plné vytápění.

Reagují na ochlazení. Více»

Zřítila se fasáda historické budovy kodaňské burzy.

Hlavní fasáda historické budovy kodaňské burzy, kterou v úterý zachvátil požár, se zřítila, uvedl mluvčí dánských hasičů. Více»

Soutěž o využití areálu na Strahově se nachází ve 2. kole.

Fotbalová asociace České republiky jedná jen se Spartou. Více»

Všechny články a aktuality »»