Provozuje:
Juris Real Estate

ČR loni do rozvoje českých přístavů v Hamburku investovala 4,1 mil. korun.

Ohlášené stomilionové investice, jež měly ze zanedbaného majetku vytvořit zajímavý komunikační uzel pro rejdaře, se tak odkládají.

ČR loni do rozvoje českých přístavů v Hamburku investovala 4,1 mil. korun.

autor. JURIS REAL

Ohlášené stomilionové investice, jež měly ze zanedbaného majetku vytvořit zajímavý komunikační uzel pro rejdaře, se tak odkládají.

Největší finanční investicí byla rekonstrukce asfaltových zpevněných ploch v Sálském přístavu, což bylo nezbytné pro jeho udržení v provozu.

Asi 1,8 milionu Kč loni ministerstvo prostřednictvím podřízené organizace Ředitelství vodních cest (ŘVC) investovalo do dokončení stavebních prací započatých v minulých letech.

Jednalo se zejména o oplocení Vltavského a Sálského přístavu a jejich vybavení kamerovým systémem pro zvýšení bezpečnosti uskladněného zboží.

Česká republika má v Hamburku tři přístavní území: Sálský a Vltavský přístav, které k sobě přiléhají a byly propůjčeny Československu k užívání na základě versailleské smlouvy, a samostatný Peutský přístav, který v roce 1929 Československo koupilo.

Modernizaci přístavů komplikuje skutečnost, že ČR s Hamburkem řeší směnu (výměnu) území Sálského a Vltavského přístavu za jiné lokality.

"Další prostředky se do přístavů Moldauhafen a Saalehafen s ohledem na probíhající jednání o výměně přístavních území nevkládaly, neboť nebyl zřejmý časový horizont opuštění území a bylo by riziko, že investice by pak nebyly efektivní," uvedl mluvčí.

Jednání o výměně území trvají už déle než rok a zatím nemají jasný výsledek. Ještě do konce měsíce hodlá Hamburk kvůli tomu navštívit ministr dopravy Dan Ťok.

ČR svá území plánuje vyměnit za přístavní zónu s lepším dopravním napojením, zejména pro námořní lodě. Takové území by pak mohlo plnohodnotně sloužit zahraničnímu obchodu podniků z České republiky.

Německá strana uvádí, že má zájem o české území, které chce využít pro komerční výstavbu.

Rozsáhlou modernizaci českého území ministerstvo dopravy oznámilo v roce 2015. Do dlouhodobě chátrajících pozemků plánovalo investovat zhruba 150 milionů korun a znovu jej obnovit do podoby, kdy by bylo lákavé pro lodní dopravce.

Z plánovaných investic se zatím uskutečnil zlomek v podobě demolice zchátralých budov, nebo zmíněného oplocení areálu a rekonstrukce asfaltových ploch.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Metropole by stála o budovu ruské školy.

V rozhlehlé budově na Krupkově náměstí v Bubenči se tři roky neučí. Sídlila v ní střední škola při ruském velvyslanectví. Více»

MČ Praha 1 zrenovuje domy.

Rovněž v letošním roce bude několik památek na území Prahy 1 opraveno i díky příspěvku z Programu regenerace městský památkových rezervací a městských památkových zón ministerstva kultury, který získá městská část. Více»

Teplárny opět obnovují plné vytápění.

Reagují na ochlazení. Více»

Zřítila se fasáda historické budovy kodaňské burzy.

Hlavní fasáda historické budovy kodaňské burzy, kterou v úterý zachvátil požár, se zřítila, uvedl mluvčí dánských hasičů. Více»

Soutěž o využití areálu na Strahově se nachází ve 2. kole.

Fotbalová asociace České republiky jedná jen se Spartou. Více»

Všechny články a aktuality »»